Linki sponsorowane
Link sponsorowany to forma płatnej reklamy internetowej w postaci tekstu wyświetlanego nad lub pod listą wyników wyszukiwania.
Linki sponsorowane wywołuje się poprzez wpisanie w wyszukiwarkę odpowiednich słów kluczowych, wpisywanych przez użytkowników. Jeśli dane frazy są takie same lub zbliżone do tych, które zostały uwzględnione przez reklamodawcę, link sponsorowany wyświetli się, a opłata zostanie pobrana dopiero w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie.
Zalety linków sponsorowanych:
- precyzyjne kierowanie reklam, odpowiadanie na określone zapytania użytkowników
- szybkie zaistnienie firmy w sieci – reklamę można utworzyć i uruchomić w przeciągu 1-2 dni
- możliwość mierzenia efektów kampanii, czyli stały dostęp do statystyk
- bliski kontakt z klientami
- modyfikowanie reklam - tekst reklamy linku sponsorowanego można w każdym momencie zmienić, ustalić inne słowa kluczowe, zmienić stawkę za kliknięcie itp.